PRIHLÁSENIE NOVINKY E-SHOP

Uverejnenil: 15.5.2017 15:51
Autor: Martin Madara, nick: Martin4
Počet zobrazení: 2870

Začiatkom mája sa na talianskom Gargane zišla asi 85 členná skupinka kiterov, windsurfistov a paddleboardistov. Ste zvedaví ako to celé dopadlo? Tak si prečitajte toto...

Celé sa to začalo 29.4.2017 o 6.00 ráno kedy sme odchádzali z Bratislavy. Nasmerovali sme si to cez Wiener Neustadt a Graz. V Rakúsku sa naozaj oplatí natankovať. Za Villachom je odbočka na Feaker See, kde je hneď OMV a cena nafty je 1,08 Eur/l. Natankovať dobre v Taliansku je naozaj umenie. Po prvé, cena nafty na diaľničných pumpách sa môže vyšplhať až na 1,80 Eur/l. Po druhé, niektoré pumpy sú iba samoobsužné a nefunguje na nich Visa ani Visa Electron. Preto sa oplatí zísť z diaľnice a natankovať na pumpách za cca 1,30 Eur/l. Tu tiež treba mať cash alebo Maestro.

Tak sme pokračocali okolo Benátok, Bologne do Rimini. Tam sme si na bulváre dali rýchly obed, okukli sme pláž a ťahali daľej. Nasledovala Ancona, Pesacra a asi po trinástich hodinách v aute nás čakal exit "Lesina". Tak sme si povedali, veď už sme skoro tam. Posledná hodina cesty bol presný opak rovnej talianskej diaľnice. Cestičky na Gargane pripomínajú kombináciu slovenskej Čertovice a starej cesty na Branisku. Veľa krát sme netušili, že kam ideme, ale google navigácia nás štastne doviedla až do kempu Oasi. V kempe nás vítal Braňo a už početná skupinka surfistov, s ktorými sme sa zoznámili a pripili na dobrý vietor.

A prípitok fakt fungoval! Už na druhý deň ráno - v nedeľu, sme po príchode na pláž rozbaľovali najmenšie veci. Kiteri jazdili padáky 8-9 m2, windsurfisti 4,3 - 4,7m2. Vlny mali cca 1,5m, vietor onshore, takže na ten silný vietor to bolo celkom bezpečné. Bol to vietor pre skúsených jazdcov, aj ja sám som mal čo robiť aby som v tých podmienkach dal vodný štart a dopravil som sa naspäť na pláž. Ale bolo na čo pozerať. Všetci čo mohli tak jazdili, a tí čo nemohli a nazbierali odvahu, tak sa učili.

K dispozícii bol najnovší materiál od Pryde Group, a bolo ho fakt veľa. Oliver a Soeren z Nemecka doviezli plnú dodávku najlepšieho kite, windsurf a SUP materiálu značiek Cabrihna, JP Australia, Neilpryde. Počasie po daľšie dni nám pomohlo zregenerovať sa, jazdili sme padáky 12-15 m2 a plachty od 5,8 do 7,7 m2. Vietor bol stále on-shore, stabilný a snažil sa chodiť podľa predpovede (aj keď nie vždy mu to 100% vyšlo).

Po večeroch sa organizovali rôzne akcie a výlety. Takže o zábavu bolo dobre postarané. My sme navštívili nedaľeké mestečko Vieste a Peschici. Výborné talianske jedlo môžete čakať na každom kroku. Nechýbalo lokálne talianske víno a miestna špecialita lemoncillo, čo je nejaký lokálny sladký destilát z citrónu.

Všetci účastníci zájazdu boli určite spokojní. Výlet sa podaril, spoznali sme veľa nových ľudí, naučili sme sa nové veci. Ďakujeme organizátorovi Braňovi za skvelý trip. Ak máte daľšie fotky a videá, tak určite mi ich pošlite na mmadara@gmail.com.

Mega kite trip Gargáno 2017 from Juraj Kapušanský on Vimeo.

Martin Madara

Galéria k článku

Počet: 41   Stránky: /2

nasledujúce obrázky »

Diskusia

Ak chceš pridať diskusný príspevok, musíš byť prihlásený.
» Prihlásenie

K správe neboli pridané zatiaľ žiadne diskusné príspevky.